Jak często powinno się zlecać profesjonalną dezynfekcję w hotelu?

mar 22, 2023

Jak często powinno się zlecać profesjonalną dezynfekcję w hotelu?

W dobie pandemii koronawirusa zapewnienie czystości i bezpieczeństwa w miejscach publicznych stało się jeszcze ważniejsze niż kiedykolwiek wcześniej. W związku z tym wiele takich miejsc, w tym hoteli, zwraca szczególną uwagę na dezynfekcję swoich pomieszczeń, aby zapewnić gościom poczucie bezpieczeństwa i zdrowia. Jednakże, w dalszym ciągu mało który właściciel wie, jak często powinno się zlecać profesjonalną dezynfekcję w hotelu, aby zapewnić optymalny poziom czystości i bezpieczeństwa. Dlatego w poniższym wpisie omówimy najważniejsze kwestie związane z częstotliwością dezynfekcji w hotelu.

Dlaczego w hotelu warto wykonywać dezynfekcję?

Dezynfekcja jest procesem mającym na celu usunięcie z powierzchni i powietrza różnych bakterii, wirusów czy grzybów. W hotelach ryzyko wystąpienia takich chorobotwórczych mikroorganizmów jest zwiększone, ponieważ codziennie przebywa tam wiele osób z całego świata, którzy nieświadomie mogą przenosić choroby i zarazki

Ponadto w hotelach znajduje się wiele wspólnych przestrzeni i sprzętów, na których bakterie mogą się osiedlać i przenosić z jednego użytkownika na drugiego. Warto więc w hotelach wykonywać dezynfekcję, aby:

  • Zadbać o bezpieczeństwo gości we wspólnych przestrzeniach;
  • Zadowolić klientów dając pewność czystości w pokojach; 
  • Zwiększać standardy hotelu przystosowując budynek do przepisów BHP;
  • Chronić personel przed ewentualnymi zakażeniami. 

Innymi słowy, dezynfekcja pomaga zapewnić bezpieczeństwo i komfort gościom oraz pracownikom, co wpływa na renomę hotelu.

Jak wygląda dezynfekcja hotelu?

Dezynfekcja hotelu zależy od wielu czynników, takich jak rozmiar hotelu, ilość pokoi, liczba gości i rodzaj powierzchni, które wymagają dezynfekcji. Niemniej jednak istnieją pewne ogólne kroki, które należy podjąć, aby zapewnić bezpieczeństwo gościom i personelowi hotelowemu, a należą do nich:

  • Stosowanie środków ochrony osobistej — pracownicy hotelowi powinni nosić rękawiczki i maski ochronne podczas pracy.
  • Częsta dezynfekcja powierzchni dotykowych — takich jak klamki drzwi, przyciski windy, stoły, krzesła, uchwyty łazienkowe i panele dotykowe.
  • Regularne sprzątanie i dezynfekcja pokoi hotelowych — przed przybyciem nowych gości, pokoje powinny być dokładnie oczyszczone i zdezynfekowane, w tym wszystkie powierzchnie, łóżka, meble, podłogi i łazienki.
  • Stosowanie specjalnych środków dezynfekcyjnych — hotel powinien stosować odpowiednie środki dezynfekcyjne zatwierdzone przez właściwe organy, aby zabić wirusy i bakterie. 
  • Zapewnienie środków dezynfekcyjnych dla gości — hotel powinien zapewnić środki dezynfekcyjne dla gości, takie jak płyny do dezynfekcji rąk, specjalne mydła w łazienkach, odświeżacze powietrza itp. 
  • Wietrzenie pomieszczeń — regularne wietrzenie pomieszczeń, w których przebywają goście i pracownicy, może pomóc w usunięciu zanieczyszczeń powietrza i zmniejszeniu ryzyka infekcji.

Dodatkowo w skutecznym procesie dezynfekcji bardzo pomocne jest przeszkolenie personelu hotelowego w zakresie higieny, by mógł on właściwie przestrzegać procedur i zapewniać bezpieczeństwo na najwyższym poziomie. 

Jak często powinno się dezynfekować hotele? 

Częstotliwość dezynfekcji zależy od wielu czynników takich jak liczba gości, rodzaj hotelu, lokalizacja itp. Nie zmienia to jednak faktu, że powinna być ona przeprowadzana regularnie. W standardowych procedurach widnieje, że ma się ona odbywać co 3-4 dni (w małych hotelach), lub co tydzień (w dużych hotelach). Natomiast w przypadku, gdy w hotelu często odbywają się większe imprezy i wydarzenia, dezynfekcja powinna być przeprowadzana codziennie lub co 2 dni, gdyż wtedy ryzyko przenoszenia zarazków w otoczeniu jest największe. 

dezynfekcja

Komu zlecić dezynfekcję hotelu?

Nie da się ukryć, że regularna częsta dezynfekcja może być kłopotliwa i uciążliwa dla pracowników hotelu, zwłaszcza, że osoby sprzątające mają również inne obowiązki. Dlatego właściciele hoteli bardzo często korzystają z pomocy specjalistycznych firm zajmujących się profesjonalną dezynfekcją przestrzeni publicznych. Ich pracownicy posiadają odpowiednie kwalifikacje i doświadczenie, dzięki czemu mogą korzystać z różnych narzędzi, środków dezynfekujących, odkurzaczy i innych urządzeń. Tak wygląda większość dezynfekcji w Warszawie i dzięki temu hotele (w tym pokoje, łazienki, korytarze, recepcja, różne sale konferencyjne, baseny, siłownie itd.) są oczyszczane bardzo szybko i niezwykle dokładnie

Dlatego właśnie dezynfekcja w hotelu to ważna usługa, która dzięki pomocy specjalistów pozwala utrzymać czystość i higienę w każdym zakamarku hotelu, zapewniając przy tym zdrowie i bezpieczeństwo gości oraz pracowników. 



Podobne:

Etykiety:

Udostępnij: